úterý 16. června 2009

Víkendový dvojáček – IT Triatlon a Sokolský Triatlon

Máme tady červen, a zatímco běžecké závody stagnují, tak se na jejich místo derou triatlony. Bodejť by ne, červen ten je na triatlony jako šitej. Ještě není moc vedro a voda už je tak akorát. Teda letos je to s tou vodou trochu na štíru, ale jde to. Protože nejsem žádný ořezávátko, tak jsem si naplánoval na víkend hned dva kousky. V sobotu pro mě jako IT postiženého trochu prestižnější IT Triatlon v Račicích a v neděli trochu skromnější Sokolský Triatlon v Lysé nad Labem. Tam i tam už jsem byl loni, takže jsem věděl, co mě čeká a že se to dá v pohodě zvládnout i když v neděli večer budu asi pěkně utahanej.

Račice to je prostě maso od začátku do konce. Předběžně bylo přihlášeno 200 lidí, takže se dalo čekat hutné startovní pole a nekompromisní boj jako loni. Letos jsme tam jeli pěkně po dálnici, takže cesta byla mnohem kratší a příjemnější. Přijeli jsme kolem poledního, proběhla rychlá registrace a zrovna startovaly děti, tak jsme sledovali triatlonový potěr a pak začala příprava. Na kole jsem si objel jeden pětikilometrový okruh kolem kanálu a fučelo tam teda zhusta. Ale asfalt byl ještě lepší než loni a kolo frčelo fakt rychle. Pak jsem se ještě tři kiláčky proběhnul a šlo se ukládat do depa. Bylo to tak akorát, protože trubka už byla pěkně ověšená kolama. Kdyby skutečně přijely dvě stovky závodníků, tak by se tam ty kola ani nevešly. Naštěstí se zaregistrovalo akceptovatelných sto padesát kousků a všechno se tam nějak poskládalo. Musím konstatovat, že kvalita vybavení se rapidně zvyšuje a byli k vidění moc pěkný kolečka. Oproti loňsku ubyla horská kola, takže i výkonnost a konkurence jde pěkně nahoru. Organizátor zahlásil teplotu vody 19,5 stupně, což bylo ale spíš jeho zbožné přání než realita. Můj odhad byl tak 17,5. Každopádně plavání bylo rozumně zkráceno na 400 metrů, protože neopreny jsou striktně zakázány, aby to všichni ajťáci měli spravedlivé a při delším plavání by hrozily problémy. Já jsem byl spokojenej, protože čím kratší plavání tím větší šance na kole a běhu.

Dobrý den, číslo ven

Zatímco se loni startovalo z vody, tak letos se startovalo z pontonu u břehu o délce tak šest metrů. Takže si dovedete představit, jaký maso to bylo, když na takovém prostoru sto padesát lidí naskáče po startu do vody. Naštěstí jsem skákal z první lajny, ale i tak to byla brutální mlátička. Fůru ran jsem dostal, fůru jsem jich rozdal a bylo peklo držet pozice. Asi v půlce mi jeden zarputilej prsař skopnul brejle div, že mi nezlomil nos. Takže jsem musel dát menší nasazovací vložku, která ale byla dost komplikovaná. Byli ale i lidi co o brejle přišly úplně a nakopnutých žeber bylo nepočítaně. Tohle bude muset organizátor do příště ještě vylepšit, protože takový maso je už trochu moc. No nakonec jsem z depa po plavání vybíhal kolem čtyřicátý pozice, takže ještě docela dobrý. Je vidět, že zvýšené tréninkové plavecké úsilí nese ovoce.


A bič a pryč odsud

Bylo jasný, že v tom větru se pojede v balících a budou se šetřit síly na běh. Taky jsem si jeden takovej balík v prvním kole dojel. Jenže už z kraje mi bylo jasný, že když se dá dohromady deset lidí, který nikdy asi v balíku pořádně nejeli, tak to bude asi ještě taškařice. Taky že jo. Ze špice se odstupovalo chaoticky na obě strany, předjíždělo se jak to zrovna vyšlo a netrvalo dlouho a už někdo z čela balíku lehnul v cca 40km/h. Nepěkná podívaná. Naštěstí se mi podařilo kolizi vyhnout, ale byl to konec našeho balíku. Další byl sice v dohledu, ale nebylo možný ho v tom větru sjet. Tak jsem si dvě kola pěkně odmakal na vlastní triko.


Tak tady to bylo zrovna po větru :-)

Dobrý bylo, že proti loňsku mě nebraly křeče (večer totiž nebylo žádný pivo) a tak jsem na běh vyrážel celkem v pohodě s fůrou soupeřů na dostřel. No jenže ne a ne se rozumně rozběhnout. Dech nestačil na víc než jen na udržování pozice. Dva tři lidi jsem předběhnul a dva pak předběhli mě. Z toho běhu jsem teda fakt neměl dobrej pocit a byl jsem rád, že se už blíží cíl s větrem v zádech. Kdybych zaběhnul svůj standard, tak jsem musel za sebou na běhu nechat aspoň deset soupeřů. Ale holt to tentokrát nešlo.

Cílem jsem proběhnul celkově 41 a v kategorii IT jsem skončil 32. Takže proti loňsku mírný posun vpřed. Aspoň něco, když vezmu v úvahu, že konkurence byla letos opět tužší. Ale dobrej pocit jsem z toho dneska moc neměl. Přeci jen na kole a hlavně v běhu tam byly velký rezervy. Snad příště bude lepší den. Zdlábnul jsem guláš a pomalu jsme se balili domů, protože druhej den čekal závod v Lysé.

Co se organizace týče, tak závod byl celkem na to kolik startovalo lidí solidně zajištěnej. Ale neodpustím si pár připomínek k tomu, co pořadatelé prezentovali na oficiálním webu a jaká pak byla realita. Přece jen u „IT“ bych očekával trochu IT úroveň a synchronizaci mezi webem a skutečností.

  1. Organizátor si od každého závodníka při registraci nechá sdělit email, pak na web vyvěšuje hot novinky, ale na sesbírané emaily už je nepošle. Výsledky do mailu by taky neškodily. Tak proč si ty emaily teda bere?
  2. Na webu se píše, že běžecká trať bude oproti loňsku vedena mimo areál. Vedla ovšem stejně jako loni kolem kanálu. To snad ani jinak totiž nejde udělat.
  3. Všude se píše, že závodník má rezervováno startovní číslo podle loňské dosažené pozice. Po loňském 40 místě jsem měl letos pro jistotu číslo 235. Ale to bylo jedno, protože do depa se podle čísel neukládalo.
  4. Na webu bylo predikováno, že při registraci víc jak 120 závodníků bude start organizován ve dvou vlnách. Sice si nedovedu představit, jak by to logisticky zvládali, ale startovalo se při 150 lidech v jedné vlně.
  5. Tu větičku v pravidlech, že je zakázána účast lidí, kteří se v minulých třech letech účastnili závodu českého poháru, bych asi už pro jistotu odstranil.

Já vím, jsou to prkotiny, organizátoři odvedli dobrou práci, ale mě tyhle detaily vždycky trošku točej :-).

To druhej den v Lysé to byl úplně jinej závod. Na startu se nás sešlo tak dvacet, pohoda, klídek. Voda měla 18 stupňů, takže plavání se z kilometru zkracovalo tak na cca 800m a vítr už nefoukal tak silně jako v sobotu. Plavání v neoprenu a osamocen jsem si užíval. To byla pohodička. Potvrdil jsem si, že na otevřené vodě mám tendenci zahýbat doleva, takže už to cíleně koriguju. Po plavání v depu už byly jen čtyři kola, takže jsem si následně střihnul osobní časovku na 30km. Nevím jak je to možné, ač to bylo na jednom dlouhém okruhu, tak jsem měl pocit, že fouká celou dobu proti. Dokonce jsem jednoho závodníka předjel. Na sedm kilometrů běhu už mi moc sil nezbylo, ale oběhnul jsem to srovnatelně s loňskem a ke konci už sluníčko pořádně připalovalo. Na oplátku mě na běhu jeden závodník předběhnul, ale na něj sem neměl tentokrát nárok. Žízeň byla veliká a tak odpolední pivko pod slunečníkem bylo příjemným zakončením tohoto triatlonového víkendu. Hmmm :-) Už se těším na Železného Chlísta popřípadě druhý den do Horních Počernic.

Výsledky tady.

6 komentářů:

Vl001 řekl(a)...

Neříkej, že křeče souvisí s pivem. To prostě nemůže být pravda, protestuji, příčina musí být jinde a musí na to být tabletka:-)

Renda řekl(a)...

Ač se to zdá neuveřitelné je to tak. Jak si dám večer před závodem pět šest piv :-), tak se pak v noci hrozně potím a pak mě na triatlonu berou křeče. A to hlavně v závěru cyklistiky. A potím se proto, protože jsem ve stresu a nemužu pořádně spát, že jsem zase před závodama popíjel. Trochu se to dá eliminovat tabletkama proti křečím a pitím jonťáku v noci, ale nic moc. Musím holt počkat až vynaleznou tabletku proti opilosti :-)

ironman řekl(a)...

2-zavod sem jedl jednou a byl sem z toho pak snad 2 tydny KO, jsem zvedav, jak se ty zregenerujes. koukam ze v srpnu budes testovat pulku v Doksech :)
IM

Renda řekl(a)...

No v pondeli jsem si dal relax, vcera jsem dal lehkej vyklus a dneska dam bazen a rekl bych, ze budu v pohode.
Do Doks se tesim, snad nebude pocasi pro snehulaky jako loni :-)

Ječmínek Máselník řekl(a)...

jak to myslíš s tím českým pohárem? Já bych se tam celkem rád podíval, ale akci jsem poprvé zaregistroval loni a to už jsem měl za sebou moraviamana 2007. Chceš tím říct, že by se závodníci neměli odmítat, nebo tam pohároví závodníci byli a nikdo to neřeší, jenom to hnije v pravidlech?

Renda řekl(a)...

No podle neoficiálních informací pořadatelů by měl být umožněn start těm, kteří startovali v závodech českého poháru v kategorii Age groups (letošní novinka v seriálu Českého poháru pro ryzí "amatéry") a jsou z IT oboru. Každopádně nejjistější je napsat pořadatelům a popsat situaci. Několik závodníků prý nebylo z důvodu účasti na Českém poháru za "profíky" letos připuštěno.