pátek 10. února 2012

Kde se sakra ty bidony berou

Občas se mi někdo na závodech nebo jen tak v hospodě zmíní, že má hrozný problémy s bidonama. Stěžuje si na to, že jich má málo a nemůže s nimi dostatečně flexibilně operovat. Oni taky občas ty mršky vevnitř pěkně plesniví, tak se je pak už člověk neopovažuje používat a musí je vyhodit. A tak trpí dlouhodobě jejich nedostatkem. Kupovat nové se mu samozřejmě nechce, protože to je sportovní spotřebka nejhrubšího zrna a za to se tedy nevyplatí vyhazovat peníze ani omylem. Nevím teda jak vám, ale mě se bidony tedy rozhodně nevyhýbají a momentálně trpím spíš jejich přebytkem. Dovolím si tedy v tomhle spotu shrnout několik hlavních bodů z příběhu „Jak sportovec k bidonu přišel“, aby se už nestávalo, že bude někdo nedostatkem této suroviny dlouhodobě trpět.

·         Hlašte se na závody. Ve startovní igelitce se občas bidon najde. Častěji tedy samozřejmě na závodech cyklistických a triatlonových.

·         Jezděte na triatlony závodit. Každý delší/větší triatlon má sponzora na občerstvení a na cyklistických občerstvovačkách se vyměňují prázdné bidony za plné. Obzvlášť shánliví sportovci vyrážejí z depa bez bidonů, nebo s tím nejhorším co mají, a po konci cyklistiky mají v každém košíku jeden novej pěknej. To samé platí jistě i na čistě cyklo maratonech.

·         Jezděte se na triatlony dívat. Kdo nechce závodit, může se jen dívat a až ho to dívání omrzí, tak si může jít stoupnout před občerstvovačku, kde závodníci odhazují prázdné bidony a tam si může vybrat podle libosti. Je to sice trochu drzost, ale třeba na Ironmanu v Regensburgu si jich tam obyvatelé místních vesniček brali plné igelitky a nehnuli při tom ani brvou. Osobně by mě zajímalo, co pak pořadatel dělá s těma použitejma. Asi je vyhodí. Nebo že by je vyplachoval a užíval na dalších závodech?

·         Kupujte výhodná balení sportovní výživy. Kdo si kupuje energetické gely a jinou sportovní výživu, tak tomu se snaží výrobce skoro pokaždé ve výhodném balení nějaký bidon podstrčit. Já třeba jedu v Nutrendu a ten má asi někde plnou halu bidonů slovenské repre z minulých let a dává je skoro ke všemu. A když už nejsou v rámci nějakého multipacku, tak jsou v rámci věrnostního programu.

·         Piště recenze na výrobky. Já jsem třeba tenkrát napsal recenzi na Zdravou lahev, nebyl jsem línej a hned jsem se nabonzoval výrobci a ten mi na oplátku poslal pár reklamních bidonů až domů.
Jak je vidět, tak cest k tomuhle žádanýmu spotřebnímu materiálu zadarmo nebo skoro zadarmo existuje dost. Tož huráááá na bidony a natrhněte jim pytliky :-)

2/3 mých zásob. Další čekají ve špajzu.

12 komentářů:

Honza Kavalír řekl(a)...

Aha a já se divil, kde ty moje bidony jsou... u Rendy :-)

Máček řekl(a)...

+ jeďte na sportovní veletrh, kupte nutrend bidon za dvacku a ještě se vám na ní podepíše Lukáš Bauer nebo někdo podobněj :)

Advid řekl(a)...

Mám jich taky hromady. Ale málokterý mi ladí ke kolu. :-))

Anonymní řekl(a)...

Sbírat bidony u trati bych nedoporučoval. To je tak chytnout z toho slintavku nebo nějakej ten AIDS :)
Martin

Advid řekl(a)...

Jo a na plíseň je dobrý slabý roztok Sava a nechat působit třeba den. Pak propláchnout a nechat tam jen vodu a pak umýt a je jako nový.

Anonymní řekl(a)...

Slovenskou repre mám taky doma :D Je to dobrá litrovka, alias kanystr, jak někteří estéti říkají :-) Studnice bidonů je KPŽ, tam zásadně jedu s jedním hnusným bidonem a čekám, co se naskytne. Většinou ale půlitrové "mrchy". Ze závodů mám plno bidonů, které pak dávám do tomboly, takže na Pečecké 10 jistě nějaké budou :-) Ale musím říci, že jsem si nejmíň 10flašek i koupil! Honza

Renda řekl(a)...

@Advid: Zajímavá metoda to s tím SAVEM. To pak má člověk asi pěkně bílý úsměv :-)

@Honza: Ty půllitrový jsou taky dobrý. Do pásu na záda na dlouhý běhy jak dělaný.

@Martin: Tak na ten AIDS vopatrně, nikdy nevíš na koho narazíš při sbírání bidonů v lese :-)

Martina řekl(a)...

Hezky napsany, jen by me jeste zajimalo, jak cistit tu trubicku do pusy - az uplne na konec se tou dlouhou stetkou stejne nedostanu a hlavne to trva dva mesice, nez vysche, fuj :)

Advid řekl(a)...

Renda: Vždyť píšu - pořádně vypláchnout. :-)

Serža řekl(a)...

pěknej článek
čištění hadičky je dobrý kouskem hadříku na starém brzdovém lanku...hadřík se chytí za tu kovovou bakuli, co je v páce
jinak hadičky vysychat ve vertikální poloze, pak vyschne docela rychle...nebo profouknout fenem

Martina řekl(a)...

Serza: Hmm, diky za tip :) Zni to skoro pouzitelne, ten fen si zatim neumim predstavit, ale ono to nejak pujde :)

Anonymní řekl(a)...

Renda: Savo se používá i na desinfekci vody. Je to chlornan sodný, ve vodě se do půlhodiny rozloží na kuchyňskou sůl a kyslík. Takže bez nebezpečí.