úterý 17. května 2011

Na kole do práce a z práce

Poslední dobou jsem začal vážně uvažovat, že budu do práce jezdit na kole. Jinak se totiž na kolo skoro nedostanu a zanedbávat tak trénink téhle disciplíny se mi moc nechtělo. Ale zásadní překážkou bylo, že jsem si absolutně nedovedl představit, kudy bych měl jet. Představa plánování trasy s mapou v ruce a pak to hrozný bloudění mě dokonale od tohoto dobrodružství odrazovala. Jenže časy se rychle mění a technologie se řítí vpřed kosmickou rychlostí, a když mě kamarádka upozornila, že Seznam.cz na jeho mapách vyhledává trasy optimalizované pro cyklisty, tak nebylo co řešit. Zadat Čelákovice-Chodov byla otázka vteřiny a šlo se na první průzkumnou jízdu. Trasu jsem si celkem dovedl představit až na pár úseků v Hostivaři a na Chodově. Samozřejmě se to na poprvé neobešlo bez menšího bloudění, ale GPSka v mobilu to vyřešila za mě.  A dneska už jsem jel na jisto a letělo to výborně. Trasa je to ideální tak pro trekové kolo, ale to nemám, tak horák musí stačit. Asi by se to dalo dát i na silničákovi, ale to by asi kola dostala pěknej čoud. Je tam jeden nádhernej úsek po cyklostezce loukama mezi Dolníma Počernicema a Dolníma Měcholupama. Moc pěkný. Zajímavostí je, že do práce je to víc do kopce a z práce to pak valí samo z kopce a to jsou pak průměry. No a nejlepší na tom celém je, že celá cesta trvá při optimálních podmínkách jen pět až deset minut dýl, než kdybych jel do práce vlakem a MHD. 30 kiláků ráno, 30 kiláků odpoledne, sakra to bude forma :-).

Pro zájemce je trasa k vidění tady.

Žádné komentáře: