úterý 13. května 2008

Bolavá prdel, nikdy více (snad)

Tak jsem tuhle absolvoval letošní iniciační vyjížďku na horákovi. Vyrazil jsem podél Labe z Čelákovic na Přerov, Semice a Hradišťko po tamní cyklostezce. No, nazývat ten tankodrom cyklostezkou může fakt jen zarputilý lobbista za co nejširší cyklostezkovou síť. Ale já to tam mám rád, protože se tam člověk pořádně vyřádí a přední vidlice dostane co proto a má tak šanci ukázat, co v ní je. Každopádně já jsem byl zvědavej, co udělá takováhle první projížďka s mým pozadím, protože z předchozích zkušeností to nikdy nebylo to pravé ořechové a prdel to vždycky pekelně odnesla. No, podle očekávání to bylo maso i letos a zhruba po prvních dvanácti kilometrech jsem začal silně pociťovat, že sedlo si začalo vybírat svou daň. V Kersku jsem se ještě zastavil U Pramene na doplnění energie jedním zrzounem (moc dobrým) a vyrazil jsem domů. No teda zpáteční cesta bylo prvotřídní peklo a posledních zhruba deset kilometrů jsem musel jet po silnici a skoro pořád ze sedla. Říká se, že s novou sezónou je potřeba prdel pořádně otlačit a pak už je to dobrý, ale já už jsem měl vyzkoušeno, že ani po dvou stech km to moc dobrý nebylo loni ani předloni a tak další postup byl jasný – pořízení nového sedla. Musím konstatovat, že do podobných nákupů, kde výsledek není předem jasný se pouštím hrozně nerad. Kde vám taky dají otestovat sedlo a pak si ho od vás pokorně vezmou zpátky, když vám na zadek nesedne. A tak se může stát, že se vám v garáži hromadí sedla a vy stále kupujete a kupujete a ... . Já jsem to měl alespoň ulehčeno tím, že poslední dobou mi padla do oka firma Fi’zi:k, takže teď už to byla jen otázka výběru vhodného modelu. No začal jsem lehce zkoumat internet, co se tak používá nejvíc a nakonec z toho vyšlo vítězně sedlo Gobi XM k:ium. Objednal jsem ho přes internet u distributora a po menším honění se s dovážkovou službou, kdy jsme se nějak stále míjeli, mi v rukou přistála nádherná krabice s ještě nádhernějším sedlem. Zároveň se sedlem jsem si k tomu objednal i brašničku pod sedlo, které se elegantně zacvakává do integrovaného držáku v sedle (I.C.S.), takže manipulace s ní je hodně příjemná.


Fi'zi:k Gobi XM k:ium


Už jsem se nemohl dočkat, až tu nádheru otestuju. Montáž proběhla hladce a tak jsem během několika chvil už uháněl po té samé cyklostezce co při úvodním letošním počinu. Nové sedlo bylo trochu delší než to, co jsem tam měl předtím, takže to chtělo trochu poladit. Ale na třetí pokus už to bylo nastaveno k úplné spokojenosti mých nohou i mého pozadí. Co mě při první testovací jízdě mile překvapilo a co na sedle maximálně oceňuju je to, že se zadní část sedla na nerovnostech prohýbá a tlumí tak terénní nerovnosti. To byl pro mě dříve nepoznaný pocit. Může za to podle marketingových materiálů technologie Tail Flex. No byl jsem z toho moc příjemně naladěn. Testovací jízda byla dlouhá 20km kde dvě třetiny byly v terénu a třetina na silnici. A co bylo nejdůležitější, prdelní svalstvo ani kosti nedoznaly naprosto žádné újmy. Takže první pocity prostě úžasné. Další vyjížďka na padesát kilometrů jen potvrdila, že tentokrát jsem trefil do černého. Proti původnímu sedlu San Marco, co bylo na kole od výrobce, je to skutečně nebe a dudy.


Po téhle pozitivní zkušenosti jsem se rozhodl vyměnit i sedlo na silničáku, kde to taky nebylo se sedlem to pravé ořechové. Zůstal jsem věrný značce a objednal základní model Arione.


Fi'zi:k Arione


Na webu má celkem hodně pozitivních referencí, takže nebylo co řešit. Už teď se nemůžu dočkat, až dovážková služba zazvoní, a já vyrazím na silnici testovat i tohle sedlo. Snad to bude stejná trefa jako s jeho horským kolegou.

Žádné komentáře: