neděle 4. května 2008

Nové boty - zhodnocení

Letos mi to vyšlo s botama tak krásně, že právě před začátkem jarní objemové přípravy mi odešly oboje tréninkové boty, tak jsem si hned pořídil dvoje nové, abych měl v čem brázdit Polabí. No, a protože jsem v nich už pár desítek kilometrů odběhal, tak se teď pokusím o jejich amatérské zhodnocení. Doposud jsem převážně používal boty od Mizuna ať už Ridery nebo Creationy a dále pak Adidasky Supernova Cushion. Ačkoliv jsem o starých Supernova Cushion 6 celé zimní období prohlašoval, že to jsou držáky, tak jsem si jednou při bližší prohlídce bot všiml, že se začínají silně trhat na vnitřních stranách přesně tam, kde se dotýkala vložka svršku. Nu což, sice jsem v nich naběhal něco kolem 850km, ale bohužel tyhle už nemilosrdně směřovaly do běžeckého propadla dějin. Staré Wave Creation už taky přestaly tlumit a tak jsem se začal poohlížet po nových a hlavně zlevněných modelech.

Pro první ze dvou párů, které jsem si chtěl pořídit, jsem se rozhodl celkem rychle. Byly to Mizuna Wave Rider 10, které jsem si objednal se slevou na internetu. Mizuna mám co do velikosti dlouhodobě ozkoušené, tak jsem to klidně risknul. Očekával jsem od nich, že v nich budu běhat kratší tréninky a závody od 10km do půlmaratonu. Na internetu (třeba fórum Behej.com) se kolem těchto bot rozpoutala poměrně vášnivá diskuze, ze které vyplývá, že ne každému tenhle typ boty vyhovuje a člověk k nim získá buď silné sympatie, nebo na druhou stranu pěknou averzi. Já jsem to teda moc neřešil, protože dvoje Ridery už jsem oběhal a vždycky jsem s nima byl nadmíru spokojený.


Mizuno Wave Rider 10


To samé můžu říct i o této desítkové řadě. Potěšilo mě, že konstrukce boty se nezměnila. Bota se mi jeví jako velmi rychlá. Občas mám pocit, že jde dokonce sama dopředu a nutí mě zrychlovat :-). Její tlumení je výborné a pro moji váhu kolem 80kg mi poskytuje dostatečný komfort. Jak je všeobecně známo, takhle bota se moc nehodí do terénu, kde je poněkud nestabilní, což se mi taky potvrdilo. Ale na silnici je to skutečně krása. Běžel jsem v nich i desítku v Semicích a byl jsem hodně hile překvapen, jakou měli pěknou odrazivost. Tedy samozřejmě, pokud na to má člověk dostatečnou kondici a je schopen zabírat celou trať. Takže Wave Ridery můžu opět vřele doporučit. Byl jsem se v Tri Expertu kouknout na letošní model a ten vypadá taky moc pěkně. Takže už se těším na příští rok, až si ho zas někde se slevou pořídím.

Jako druhý pár jsem vybral letošní model Adidas Supernova Cushion 7 a zůstal jsem tedy věrný značce a modelu z loňské sezony. Staré Cushiony byly skutečně neuvěřitelné bačkory, ve kterých byly dlouhé tréninky jedno velké potěšení. Když jsem tedy v rámci 1/2PIMu dostal slevu do Adidasu, nelenil jsem a už jsem si je nesl domů. Plánoval jsem v nich běhat dlouhé tréninky a maratony.



Adidas Supernova Cushion 7

Když jsem je doma vybalil, tak jsem zjistil, že tyhle boty se od loňského modelu celkem dost liší. Zásadní změny jsou ve způsobu šití a konstrukce svršku, kde se asi konstruktéři poučili a tam, kde se mi staré boty začaly trhat jsou na novém modelu výztuhy. Funkční pata zůstala zachována. Co se týče tlumivosti řekl bych, že letošní model trochu na tlumivosti ubral. Prostě to nejsou takové peřiny jako šestkový model. Každopádně i tak je v nich proběhnutí luxusním požitkem. Párkrát jsem je vzal i do lesa a na lesní cestě držely taky obstojně. K tomuhle modelu bych snad měl jen jednu nefunkční připomínku a tou je poněkud papouškovský design, kdy boty hrají mnoha barvami. Jsem přeci jen zastánce poněkud střídmějšího designu. To ale naštěstí na běžecký požitek nemá vliv.

Poslední věc, o které bych se chtěl zmínit, je číslování jednotlivých výrobců. Adidas totiž čísluje svoje boty poněkud jinak než ostatní a tak když mám Mizuna ve velikosti 42, tak Adidasky musejí být ve velikosti 422/3 aby byla jejich velikost adekvátní. Tohle je třeba mít především na paměti při nákupech na internetu aby si pak člověk ušetřil nervy s výměnou.

Žádné komentáře: