pátek 11. prosince 2009

Offtopic: Koše do metra, ale kur(v/ň)a proč?

Tak tady máme další offtopic a ten dnešní mě teda skutečně trošičku nadzvednul. Přečetl jsem si na zpravodajských serverech a viděl v televizi, že se DP rozhodl vrátit do metra koše, které nechal odstranit po 11.9.2001. Asi dobrý krok, řekl by jeden, o tom žádná. Mě teda osobně rozhodně nescházely, a když jsem něco potřeboval vyhodit, tak jsem to holt donesl ven. Určitě jsem se neexistencí košů v metru necítil nijak limitován.

Ale pak se v reportáži taky říkalo či psalo, že to nebudou jen tak obyčejné koše, ale že to budou speciální protiteroristické koše až z Israele, které odolají případnému výbuchu. A teď se podržte. Jeden koš bude stát 87 000.- a takových vychytaných košů bude 90. Náklady se tedy vyšplhají na 8,7 milionu. No to mě teda poser (citlivějším čtenářům se omlouvám, ale jinak to nejde). Doufám, že ke každému koši bude i jeden protiteroristický vyškolený vysejpač aby se to prodražilo ještě víc. Protože pražské metro je jediné v republice, dává na jeho bezpečnost peníze i vláda. Tak třeba na nákup detektorů otravných látek to bych ještě pochopil, ale tahle taškařice to je silný kafčo.

To že tady máme prvotřídní Kocourkov, to víme všichni, takže teď si už jen počkáme, až nějaký investigativní novinář vypátrá, kdo tuhle urgentní potřebu košů v metru vygeneroval a kdo si na skorostátní zakázce za naše peníze namastí kapsu. Nebo vám to přijde normální? Mě teda ne. Celé historce dodává peprnější rozměr i fakt, že DP je už pěkně dlouho v červených číslech a že by měl na rozhazování se mi z dění za poslední měsíc nezdálo.

Jen tak mimochodem, když už někdo bude chtít něco spáchat, tak protiteroristické koše mu v tom rozhodně nezabrání. Já bych si tipnul, že už nějaká chytrá podmazaná (nikoliv pomazaná) hlava vymýšlí, jak do metra instalovat speciální protiteroristický lavičky. Jednu tak za 150 000 to je férová cena, ne?

P.S. Už se těším, až budou teenageři do košů házet petardy aby je trochu otestovali ;-)

1 komentář:

Ječmínek Máselník řekl(a)...

no pořád je to 1% z ceny open card a aspoň budu mít kam na pankráci vyhodit sáček od fornetti, které si tam občas cestou na vlak koupím do metra stihnu je slupnout na eskalátoru:-))